Державне агентство
відновлення та розвитку
інфраструктури України

» Прес-центр » Новини » Експериментальне відновлення доріг: використовуємо екологічні матеріали

Експериментальне відновлення доріг: використовуємо екологічні матеріали

Агентство відновлення ремонтує ділянку регіональної дороги в Одеській області, застосовуючи новітні технології. Це експериментальний проєкт ремонту з додаванням в основу такого матеріалу, як зола.

Ідеться про автодорогу Р–71 Одеса – Іванівка – Ананьїв – Піщана – Хащувате – Колодисте – Рижавка – /М-05/. Вона – одна з найбільш зруйнованих на Одещині. Дорога проходить через Одеську, Черкаську та Кіровоградську області.

Відновлення автошляху важливе, оскільки цей маршрут використовують для транспортування великої кількості вантажів різного призначення.

Ремонтуємо ділянку протяжністю 8 кілометрів. За допомогою золи та цементу стабілізуємо основу дорожнього полотна та влаштовуємо один шар асфальтобетонного покриття товщиною 5 см.

Зола гідровидалення не лише покращує фізичні характеристики сумішей та забезпечує економію коштів, а й є екологічним матеріалом. На 1 м² передбачено: 80 кг золи та 20 кг цементобетонної суміші.

Завдяки такій технології вартість ремонту ділянки зменшиться приблизно на третину.

«Застосування новітніх екологічних технологій у дорожньому будівництві важливе не тільки з точки зору економії ресурсів та швидкості робіт. Це також сигнал нашим міжнародним партнерам про те, що ми прагнемо відповідати вимогам законодавства Євросоюзу з охорони довкілля», – сказав голова Агентства відновлення Мустафа Найєм.

Загалом золошлакові матеріали, які утворюються в результаті діяльності теплових електростанцій, можуть активно використовуватися в дорожньому будівництві та виробництві асфальтобетонних сумішей, залізобетонних конструкцій, бетонів, бетонних блоків, насипів доріг та дамб.

У чому переваги золи? Це довговічність технологій (у тому числі через водонепроникність). Матеріал швидко набирає міцність та готовий до укладання асфальту через 2 дні. Значно прискорює весь цикл дорожнього будівництва щонайменше на 40%.

Крім цього, завдяки золі собівартість виробництва будівельних матеріалів зменшується на 15-20%.