Експериментальне відновлення доріг: використовуємо екологічні матеріали
Агентство відновлення ремонтує ділянку регіональної дороги в Одеській області, застосовуючи новітні технології. Це експериментальний проєкт ремонту з додаванням в основу такого матеріалу, як зола.
Ідеться про автодорогу Р–71 Одеса – Іванівка – Ананьїв – Піщана – Хащувате – Колодисте – Рижавка – /М-05/. Вона – одна з найбільш зруйнованих на Одещині. Дорога проходить через Одеську, Черкаську та Кіровоградську області.
Відновлення автошляху важливе, оскільки цей маршрут використовують для транспортування великої кількості вантажів різного призначення.
Ремонтуємо ділянку протяжністю 8 кілометрів. За допомогою золи та цементу стабілізуємо основу дорожнього полотна та влаштовуємо один шар асфальтобетонного покриття товщиною 5 см.
Зола гідровидалення не лише покращує фізичні характеристики сумішей та забезпечує економію коштів, а й є екологічним матеріалом. На 1 м² передбачено: 80 кг золи та 20 кг цементобетонної суміші.
Завдяки такій технології вартість ремонту ділянки зменшиться приблизно на третину.
«Застосування новітніх екологічних технологій у дорожньому будівництві важливе не тільки з точки зору економії ресурсів та швидкості робіт. Це також сигнал нашим міжнародним партнерам про те, що ми прагнемо відповідати вимогам законодавства Євросоюзу з охорони довкілля», – сказав голова Агентства відновлення Мустафа Найєм.
Загалом золошлакові матеріали, які утворюються в результаті діяльності теплових електростанцій, можуть активно використовуватися в дорожньому будівництві та виробництві асфальтобетонних сумішей, залізобетонних конструкцій, бетонів, бетонних блоків, насипів доріг та дамб.
У чому переваги золи? Це довговічність технологій (у тому числі через водонепроникність). Матеріал швидко набирає міцність та готовий до укладання асфальту через 2 дні. Значно прискорює весь цикл дорожнього будівництва щонайменше на 40%.
Крім цього, завдяки золі собівартість виробництва будівельних матеріалів зменшується на 15-20%.