Державне агентство
відновлення та розвитку
інфраструктури України

» Прес-центр » Новини » Змінюємо підходи до експлуатаційного утримання доріг: зменшили вартість на 1,2 мільярда гривень

Змінюємо підходи до експлуатаційного утримання доріг: зменшили вартість на 1,2 мільярда гривень

10 тендерів та 1,2 млрд грн збережених коштів – такі результати закупівель на експлуатаційне утримання автомобільних доріг, які Агентство відновлення провело протягом жовтня-листопада у Київській області. 

Нові підходи до проведення закупівель дали результат: у тендерах змогла взяти участь більша кількість компаній. Лоти стали меншими, а отже зменшилася і очікувана вартість. Тож і компанії з меншим річним доходом змогли подавати заявки. 

У закупівлях взяли участь від 4 до 6 компаній. Зменшення ціни становить у середньому 25%.  

Якщо раніше одна з компаній  отримувала найбільшу кількість підрядів по області, то зараз кількість  підрядників збільшилася, , і розподіл замовлень серед них став більш рівний, немає компанії-монополіста. 

Агентство відновлення проводить велику роботу для того, щоб впорядкувати всі заходи з експлуатаційного утримання доріг.  Змінили підходи до закупівель і вимог до підрядників. 

Основні зміни стосуються таких критеріїв: 

Лотування: ввели єдині правила щодо протяжності доріг у кожній закупівлі. Найбільше це 770 км. Мінімальне значення визначається залежно від загальної протяжності доріг у регіоні. В областях із найменшим показником становить 300 км. 

Кваліфікаційні критерії: за законом їх 4 (аналогічний досвід, наявність техніки і обладнання, а також персоналу, і наявність фінансової спроможності). Зробили їх зрозумілими, типовими і  прозорими. 

Договір: розробили типовий документ, який оптимізує та уніфікує підходи до всіх замовників. Визначили головні ризикові моменти щодо відповідальності та якості послуг. 

«В експлуатаційному утриманні доріг важливо укладати довгострокові договори Адже коли організація впевнена в обсязі робіт на найближчі три роки, вона буде мати можливість розвивати парк техніки, впроваджувати нові технології. Організовувати роботи з експлуатаційного утримання непросто,  оскільки матеріали для зимового утримання треба починати готувати ще влітку, особливо в умовах дефіциту необхідного обсягу технічної солі. Проте вже перші торги за новими правилами показали вищу конкуренцію і вагоме зниження ціни. І це лише початок», – коментує голова Агентства відновлення Мустафа Найєм. 

Зауважимо що більше 1000 км доріг в області тепер буде утримувати підрядники державної форми власності, на відміну від попередніх років, коли їх масова частка складала до 15%.

Розповімо детальніше про кожен  із тендерів. 

  • UA-2023-10-04-013720-a

Національні, регіональні, територіальні дороги у Київській області. В закупівлю включено 8 ділянок доріг, загальна їх протяжність 339,6 км. 

Участь взяли 5 компаній. Падіння ціни від очікуваної вартості становить 22% - 117 млн грн. 

  • UA-2023-09-15-012422-a

Регіональні, територіальні дороги у Київській області, 18 доріг у лоті. Загальна протяжність 548,7 км. Подали заявки 4 учасники. Очікувана вартість зменшилася на 17,5% або 146 млн грн.  

  • UA-2023-09-15-012242-a

Національні, регіональні, територіальні дороги у Київській області, 13 ділянок у лоті загальною протяжністю 429,5 км. Подали заявки 4 учасники. Очікувана вартість зменшилася на 28,2% або 177 млн грн.  

  • UA-2023-10-04-013632-a

Національні, регіональні, територіальні дороги у Київській області. У лоті 12 ділянок доріг загальною протяжністю 536,9 км. В тендері взяли участь 5 компаній, ціна зменшилася на 26,5% або на 207,8 млн грн.  

  • UA-2023-09-26-014755-a 

Дороги в зоні відчуження і відселення у Київській області. 10 ділянок у лоті, загальна протяжність 217,6 км. Взяли участь 4 компанії, вартість зменшилася на 31% або на 85,4 млн грн. 

  • UA-2023-09-26-014702-a

М-07 Київ – Ковель – Ягодин (на м. Люблін), км 19+100 – км 79+717 (61,3 км). Подали заявки 5 учасників. Вартість зменшилася на 30% – 69,3 млн грн.  

  • UA-2023-09-26-014634-a

М-06 Київ – Чоп (на м. Будапешт через мм. Львів, Мукачево і Ужгород) км 14+080 – км 68+340 (57,4). Подали заявки 4 учасники. Ціна стала меншою на 28 % або на 134,5 млн грн.  

  • UA-2023-09-26-014525-a

М-03 Київ – Харків – Довжанський (на м. Ростов-на-Дону) км 18+000 – км 34+950, км 41+424 – км 126+528 (129км). 

Подали заявки 5 учасників, вартість зменшилася на 24% або на 123,8 млн грн.  

  • UA-2023-10-10-013938-a

М-01 Київ – Чернігів – Нові Яриловичі (на м. Гомель) км 18+730 – км 60+722, Східний під'їзд до м. Броварів км 0+000 – км 4+765 (67,1 км). 

У тендері взяли участь 6 компаній, ціна стала меншою на 28,4% або на 78,9 млн грн. 

  • UA-2023-09-15-011971-a

М-05 Київ – Одеса км 11+660 – км 143+009 з під'їздом м. Білої Церкви км 0+000 – км 2+342 та під'їздом до Р-19 км 0+000 – км 0+226 (155,3 км). 

Подали заявки 4 учасники, ціна зменшилася на 11% ( 58,8 млн грн).