Від початку 2018 року, коли почав функціонувати Дорожній фонд – проблем із фінансуванням галузі не спостерігається. Це ефективне джерело фінансування, яке дозволяє планувати дорожні роботи та ефективно змінювати модель управління ринком експлуатації та утримання доріг.
Офіційно повідомляємо про те, що Укравтодор не має заборгованостей перед Службами автомобільних доріг в областях.
Відповідно до затверджених планів в січні та до 20 лютого Укравтодор виділив необхідні обсяги фінансування на Служби автомобільних доріг в областях. У березні фінансування в повному обсязі буде здійснено з 25 числа.
Окремо зауважимо, що на 2019 рік за ініціативи Укравтодору на експлуатаційне утримання доріг фінансування збільшено до 6,1 млрд гривень, що дозволить удосконалити систему утримання доріг та підвищити безпеку.
З боку Укравтодору до всіх служб в областях доведені помісячні плани робіт. Відповідно до цих планів, Служби укладають договори з підрядником відповідно до тендерів, які проводяться на Prozorro.
Донедавна монополію на виконання робіт мала компанія ДАК «Автомобільні дороги України».
Наразі в 12 областях країни на дорогах державного значення вже працюють приватні підрядні компанії, які є більш ефективними у виконанні робіт.
Збитковість ряду облавтодорів по країні пов’язана, насамперед, зі зміною умов їх діяльності, зокрема, втратою монопольного становища, застарілою технікою, яка вимагає вартісного обслуговування, іншими факторами.
Окремо повідомляємо, що за накопичення заборгованості із заробітної плати несуть особисту відповідальність керівники підприємств, які перевищують затверджені обсяги робіт і працюють, порушуючи умови укладених договорів.
До Укравтодору надано плани погашення заборгованості по областях.
Це питання знаходиться на особистому контролі керівництва Агентства.