У трьох південних областях України впродовж минулого року Укравтодор зосередився на об’єктах «виживання». Це стосується Одещини та Миколаївщини. Наприкінці року, після деокупації, на правобережжя Херсонщини теж повернулися українські дорожники. Сьогодні розповімо головні результати 2022 на півдні.
Херсонська область
Тут відновлювали стале функціонування об’єктів транспортної інфраструктури та дорожнього господарства, пошкоджених або зруйнованих внаслідок бойових дій. З 11 листопада на правобережжі розчистили 254,3 км доріг державного значення. Передусім – «дороги життя» М-14 Одеса – Мелітополь – Новоазовськ, який є ключовим шляхом завезення гуманітарної допомоги.
Транспорт вже може проїхати по 4 тимчасових спорудах: це 1 переправа, об’їзди мостів та залізний міст. Всього на деокупованій частині області зруйновано 8 мостів.
Миколаївська область
Роботу дорожників на деокупованих територіях півдня України не здатні зупинити обстріли та ракетні удари ворога. Повертаємо транспортний зв’язок до кожного села та містечка, котре потерпало від російської окупації. Нашим людям необхідно довезти харчі, речі першої потреби. Тут розчистили 597,5 кілометрів доріг і влаштували протягом 2022 року 4 тимчасові переправи.
Одеська область
В умовах блокування морських портів автомобільні дороги до союзної Молдови у цій області стали надважливими для економічної безпеки держави. Тут ми зосередилися на кількох автошляхах до пунктів пропуску на кордоні. Щоб оптимізувати потік вантажівок під час повномасштабного вторгнення, облаштовували і розширювали майданчики тимчасового відстою на дорогах:
М-15 Одеса – Рені біля міста Рені (має асфальтобетонне покриття)
М-15 Одеса – Рені біля села Саф’яни (має асфальтобетонне покриття)
Т-16-30 Струмок – Шевченкове – Кілія біля міста Кілія (має асфальтобетонне покриття)
Для поліпшення логістики в обхід невизнаної Придністровської республіки відремонтували ділянку автошляху Т-16-27 до пункту пропуску Серпневе. Від з’їзду з автомобільної дороги М-15 Одеса — Рені біля селища Сарата на Т-16-27 та до кордону з Республікою Молдова забезпечено належний проїзд.
Аварійний ремонт допоміг поліпшити проїзд автошляхами:
Н–33 Одеса–Білгород–Дністровський–Монаші–/М-15/. На ділянці протяжністю 6,6 км укріпили основу і влаштували шар асфальтобетонної суміші на модифікованому бітумі.
М–28 Одеса – Южний – /М-14/ (локація «Два Стовпи»). Ліквідовано аварійні деформації покриття: колійність, вибоїни.
Також відновлювали проїзд мостами, котрі постраждали внаслідок військової агресії рф:
Міст на автомобільній дорозі М–14 Одеса – Мелітополь – Новоазовськ, що з’єднує Одеську та Миколаївську області, було частково зруйновано на початку війни. Відновлено мостові опори та дорожнє покриття.
У міст на автомобільній дорозі Н–33 Одеса – Білгород – Дністровський – Монаші – /М-15/ влучила ворожа ракета. Наразі виконуються роботи з відновлення мосту. Залишилось нанести вирівнюючий шар покриття.
