Блокування авіаперевезень та морської торгівлі за виключенням “Зернового коридору” призвело до кардинальної зміни структури вітчизняного імпорту/експорту та лідерства сухопутних коридорів. У структурі вітчизняного імпорту автомобільний транспорт вийшов на перше місце, підрахували у Міністерстві відновлення.
У найскладніші місяці 2022 року, з березня по травень, автомобільні перевізники стрімко нарощували обсяги імпорту. За цей період галузь змогла повернутись до обсягу міжнародних автомобільних вантажних перевезень, який Україна мала до повномасштабного вторгнення росії. Від травня до останнього дня року обсяг імпортних товарів, які були ввезені в країну автотранспортом постійно і поступово збільшувався.
Автомобільний транспорт торік забезпечив 35% імпорту — 10,67 млн тонн (з 30,34 млн тонн імпорту загалом). Вартість ввезеного становить 34,85 млрд дол. Це рівнозначно 64% вартості усіх імпортованих товарів.
У структурі українського експорту торік частка автомобільного транспорту становить 12% (12 млн тонн). Втім, у грошовому вимірі вона становить 36,5%. За кордон вантажівками було вивезено товарів на 16,23 млрд дол.
Ці показники були б неможливими без розвитку прикордонної інфраструктури, модернізації та відкриття нових пунктів пропуску з союзними державами.
У 2023 році Укравтодор продовжить поліпшувати сполучення Україна — ЄС. Системне відновлення прикордонних доріг, в тому числі у межах міжнародних проєктів, заплановане у Львівській та Чернівецькій областях. Щоб забезпечити швидку та зручну логістику з союзними державами ми продовжимо ремонт стратегічних державних доріг, який стартував торік.
Економічна стійкість України — один із факторів Перемоги. Вболіваємо за галузь автомобільного вантажоперевезення та #працюємо_далі.

