Продовжуємо розповідати про те, як галузь змогла перелаштуватися та працювати з початком повномасштабного вторгнення росії в Україну. Що сталося з будівництвом першої вітчизняної “бетонки” з Дніпра до Києва? Яка доля міжнародних проєктів? Розповідаємо про роботу дорожньої галузі у низці центральних областей.
Дніпропетровська область
Дніпропетровщина з початком війни стала справжнім транспортним хабом, адже межує з Донецькою, Запорізькою, Херсонською, Харківською, Кіровоградською та Полтавською областями. Щоб забезпечити проїзд, на більш ніж 600 км провели аварійний ремонт. Впродовж року на Дніпропетровщині відремонтовано 16 штучних споруд, які розташовані на важливих напрямках: Криворізькому, Харківському, Київському. У тому числі завершили ремонт штучної споруди на трасі М-30 Стрій – Ізварине: 1 грудня 2022 року відкрили рух шляхопроводом на розв’язці Кривий Ріг – П’ятихатки.
До 24 лютого дорожники області у режимі 24/7 будували магістраль Н-31 Дніпро – Решетилівка. Працювали на фінішній ділянці завдовжки 29,5 км. На початку війни було збудовано 28,6 км сучасного автошляху, обладнаного освітленням, знаками, бар’єрною огорожею, шумозахисними екранами, автопавільйонами та тротуарами. 2 червня ми відкрили рух цією частиною автошляху Н-31 для всіх видів транспорту з подальшим перенаправленням на дорогу Т-04-12. Завдяки цьому шлях до Полтави та Київ став коротшим, а трафік вантажного транспорту нарешті відбувається поза межами населених пунктів Петриківка, Лобойківка. На решті кілометрів дороги будівництво призупинено.
Полтавська область
На Полтавщині будівництво траси Н-31 теж призупинено. Єдині роботи, які виконували торік – фрезерування та влаштування шару покриття на тимчасовому мосту через річку Говтва.
2022 року на Полтавщині попри війну успішно завершили спільний з Міжнародним банком реконструкції та розвитку проєкт – ремонт траси М-03 Київ – Харків – Довжанський. Цей транспортний коридор з Києва через Полтавську та Харківську області має стратегічне значення для країни та для українців у наш час.
Ще один великий проєкт в області — капітальний ремонт мосту через річку Сула поблизу села Липове Кременчуцького району. У 2 половині 2022 року безпекова ситуація дозволила відновити тут роботи. Мостобудівники завершили будівництво технологічної естакади, влаштували буронабивні палі. Триває монтаж металевої прогонової будови.
Черкаська область
Ключовим напрямком тут були ремонтні роботи штучних споруд, улаштування тимчасових підходів, об’їзних доріг, ремонт водопропускних труб. У 2022 році полагодили на основних логістичних маршрутах Черкаської області 6 мостів, 3 шляхопроводи та одну водопропускну трубу коштом експлуатаційного утримання.
Кіровоградська область
Протягом 2022 року капітальні роботи проводилися тут на двох ділянках найдовшого в Україні маршруту М-30 Стрий – Ізварине. Дорога М-30 набула незрівнянного значення і для оборонних цілей держави, і для евакуації населення, і для виживання економіки.
У селі Куколівка на трасі М-30 розташований міст, який 2021 року повністю демонтували і розпочали зводити нову споруду в межах реконструкції. Завершити відновлення планували у травні, але з початком воєнного стану роботи призупинили. Втім, мостобудівники змогли забезпечити проїзд. Рух через міст відкрито по тимчасовій схемі організації дорожнього руху.
В останній день минулого року відкрили рух реконструйованим шляхопроводом у селищі Знам’янка Друга. Цю 215-метрову штучну споруду почали відновлювати 2021 року. Зробили для людей пішохідний міст, а транспорт пустили в об’їзд. Станом на лютий виконали 60% робіт, однак почалося повномасштабне вторгнення і ремонт довелося “заморозити”. Протягом травня-грудня дорожники вивели реконструкцію на фінішну пряму.
