Україна та ЄС разом розбудують інфраструктуру перед пунктами пропуску «Рава-Руська», «Краківець» та «Ягодин»
Ефективна логістика та сучасна прикордонна інфраструктура мають вирішальне значення для України під час війни. Агентство відновлення у співпраці з ЄС облаштує сервісні зони для вантажного транспорту біля ключових пунктів пропуску на кордоні з Польщею «Рава-Руська – Хребенне», «Краківець – Корчова» та «Ягодин».
«Проєкт, що реалізується в межах програми Connecting Europe Facility (CEF), отримав фінансування в розмірі 41 мільйон євро, з яких половину надає Європейський Союз як грант, а іншу половину – Європейський інвестиційний банк (EIB) у вигляді кредиту», - розповів Голова Агентства відновлення Сергій Сухомлин.
Завдяки цьому фінансуванню буде облаштовано дві нові паркувальні зони для вантажівок біля КПП «Рава-Руська – Хребенне». Перша зона, площею 2,8 га, розрахована на 120 вантажівок, а друга, площею 3 га, забезпечить місця для ще 150 вантажівок. На КПП «Краківець – Корчова» буде розширено існуючі зони паркування на двох ділянках загальною площею 1,1 га та 1,6 га, що створить додаткові місця для 200 вантажівок. На КПП «Ягодин» буде забезпечено додаткову безпечну стоянку для 600 вантажівок на загальній площі 13 гектарів. Окрім цього, проєкт передбачає капітальний ремонт двох кілометрів автомобільної дороги М-07-02, що слугує під’їздом для вантажного транспорту.
Цей проєкт під кодом № 101122932 - 22-EU-TG-PL-UA roads BCPs спрямований на підвищення пропускної здатності, покращення безпеки та зменшення черг на кордоні, що є особливо важливим для забезпечення стабільного експорту й імпорту під час війни. «Ми підтримуємо усунення перешкод на кордонах між ЄС та Україною. Це важливо як для громадян України, так і ЄС. Збільшення пропускної здатності пунктів пропуску має вирішальне значення для торгівлі, економічного розвитку та перевезення гуманітарної допомоги в рамках програми ЄС-Україна Solidarity Lanes», — зазначив Мортен Єнсен, керівник підрозділу Європейського виконавчого агентства з питань клімату, інфраструктури та довкілля в Брюсселі.
«Розвиток дорожньої інфраструктури Львівщини сприятиме інтеграції України до європейської транспортної мережі TEN-T. Команда Служби відновлення та розвитку інфраструктури у Львівській області працює над цим завданням вже не один рік. Міжнародні пункти пропуску «Краківець» та «Рава-Руська» є одними з найбільших, що з’єднують Львівщину з Польщею, і щодня тут проходять контроль тисячі автомобілів», – зазначає керівник Служби відновлення Львівщини Олег Береза.
Згідно з планом, комплекс робіт триватиме до 2027 року. Над втіленням проєкту працюють дві Служби відновлення – Львівська і Волинська. Процедури закупівель для розробки проєктної документації для стоянок біля КПП «Краківець» та «Рава-Руська» Львівська служба розпочне вже в листопаді цього року. Служба відновлення у Волинській області вже провела закупівлі і обрала пірядника на виготовлення проєктно-кошторисної документації (ПКД) для стоянки на КПП «Ягодин». Після затвердження ПКД проведемо ще дві закупівлі, щоб обрати виконавців робіт з капітального ремонту М-07-02 та з будівництва паркування. Попереду повне оновлення дорожнього покриття другого та третього під’їздів до автотерміналу, комплекс заходів з організації та безпеки руху, а також освітлення.
«Ягодин–Дорогуськ» є найбільшим автомобільним пунктом пропуску на кордоні із Польщею – за даними єЧерга минулого року його перетнули 184 528 автівок. Серед них багато вантажівок, адже з початком широкомасштабного вторгнення і закриттям неба 65% експорту й імпорту їдуть дорогами. Маємо на меті підвищити безпеку руху і збільшити пропускну спроможність пункту пропуску, а також зменшити вплив на навколишнє середовище через зменшення черг.» – пояснює голова Волинської Служби відновлення Анатолій Посполітак.
«Завдяки нашим міжнародним партнерам ми створюємо сучасну прикордонну інфраструктуру, яка відповідатиме європейським стандартам. Щиро дякуємо Європейській Комісії та Європейському інвестиційному банку (ЄІБ) за фінансування цього важливого проєкту. Дякуємо Європейському виконавчому агентству з питань клімату, інфраструктури та навколишнього середовища (CINEA), а також Центру проєктів транспортного союзу ЄС (CEUPT) за допомогу в координації проєкту», – наголосив Сергій Сухомлин.