Запустили ще одну ділянку магістрального водогону на Дніпропетровщині
Майже рік тому, 6 червня 2023 року, була підірвана Каховська ГЕС. Постраждало чотири області нашої країни: Дніпропетровська, Запорізька, Херсонська та Миколаївська.
Без водопостачання залишилось 1,5 мільйона людей. З перших днів після катастрофи ми почали пошук рішення, яке б дало змогу вирішити проблему з водопостачанням - будівництво магістрального водогону. Підтримка Міністерства розвитку громад, територій та інфраструктури України, всього уряду була критично важливою. Все робили швидко - паралельно з проєктуванням водогону стартували і будівельні роботи. Роботи велись у вкрай стислі терміни.
Магістральний водогін - це три ділянки загальною протяжністю 155 кілометрів (в тому числі 10 км – відкритий канал):
- Інгулець – Південне водосховище (Кривий Ріг)
- Запоріжжя – Томаківка – Марганець
- Марганець – Нікополь – Покров.
Вже сьогодні, через 11 місяців, першою ділянкою водогону пішла вода (р. Інгулець - Південне Водосховище). Це означає, що Кривий Ріг - з водою. Двома іншими ділянкам вода піде найближчим часом - роботи завершуються.
- Ділянка Марганець - Нікополь- Покров - готовність 90%. Забезпечить водою Нікополь, Покров, села у Нікопольському районі, Марганець.
- Ділянка Запоріжжя- Томаківка - Марганець - готовність 99%. Забезпечить водою Марганецьку громаду.
Роботи над будівництвом водогону йдуть цілодобово, у три зміни. У різні періоди на будівництві працювало понад 1000 людей та близько 500 одиниць техніки. Проблем було багато. На початку будівництва в Україні не було достатньої кількості труб відповідних характеристик. Багато продукції завозили з Румунії, Польщі, інших країн, які допомагали швидко проходити кордон попри всі ці проблеми на кордоні.
Також були проблеми з насосами. Виробництво насосів займає рік-півтора, тому деякі підрядники за допомогою Кабінету міністрів України, Офісу Президента України, Віце-прем’єр-міністра з відновлення України – Міністра розвитку громад, територій та інфраструктури України Олександра Кубракова змогли добитися, щоб деякі заводи змогли посунути чергу, і ці насоси були доставлені в Україну більш швидкими темпами, і наразі все обладнання на місці, облаштування завершено.
На ділянці у місті Нікополь будівельники працюють під постійними обстрілами. Попре це, трубопровід на Нікопольській ділянці повністю влаштовано і загальна готовність об’єкту - 90%.
ЩОДО ПРОЗОРОСТІ ТА ЦІН
На кожній із ділянок водогону працювали інженери-консультанти та представники незалежного технагляду. Окремо за сприяння проєкту USAID "ВзіємоДія" та Посольства США в Україні проведено комплексний технічний аудит проєктної документації на будівництво усіх трьох ділянок водогону. Дякуємо партнерам за всю надану нам підтримку та допомогу.
Днями Служба відновлення та розвитку інфраструктури України у Дніпропетровській області опублікувала ціни на будматеріали у будівництві водогонів. Ніякої зради немає - все чесно, прозоро, відповідно до вимог та можливостей ринку.
Віримо, що магістральний водогін стане тим обʼєктом, яким ми всі зможемо пишатися. Це масштабне будівництво, яке було проведено в короткі терміни, максимально ефективно, сучасно та прозоро з точки зору використання бюджетних коштів.
Дякуємо всім, хто був залучений до будівництва магістрального водогону: це служби Агентства відновлення в областях, керівництво місцевих органів державної влади, безпосередньо будівельники та наші партнери. Окремо дякуємо за роботу усім підрядним організаціям – компаніям «Автострада», «Автомагістраль-Південь» та «Ростдорстрой».